کپسول

بوعلی دارو

کپسول رویال ژلی

کپسول رویال ژلی بوعلی دارو

30 کپسول 650 ميلي گرم

ترکیبات

ژل رویال زنبور عسل

نحوه مصرف

روزانه يك كپسول ترجيحا قبل از صبحانه ميل شود.

موارد مصرف

کمک به سلامت عمومی بدن، کمک به درمان آلزایمر و دمانس

شرایط نگهداری

بهترين شرايط نگهداري اين فرآورده، در جاي خشك و خنک و دور از نور و رطوبت مي باشد. در این شرایط، فرآورده تا يك سال پایدار می باشد. .

نکات قابل توصیه

در افراد حساس به عسل و مشتقات آن ممکن است سبب بروز آلرژی شود.
در صورت سرماخوردگی از مصرف این دارو خودداری شود.مصرف این فرآورده در دوران بارداری ممنوع است.
از مصرف این فرآورده بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.
دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

ژل رویال توسط غدد زیر حلق و فک پایین زنبورها تولید می شود.این ماده تغییرات اپی ژنتیکی را تعیین می کند که به سرنوشت متفاوت زنبورهای کارگر و زنبورهای ملکه با ژنوتیپ یکسان منجر می شود. تغذیه با رویال ژلی سبب می شود که ملکه زنبورعسل، بدن بزرگتر و طول عمر بیشتری نسبت به کارگران داشته باشد. (1)
از دیرباز در نسخه های طب سنتی ایران و همچنین اکثر ادیان  و فرهنگ های ملل، محصولات زنبورعسل نقش مهمی در پیشگیری یا درمان بیماری های روانی و فکری داشته اند. عسل برای گرم کردن ذهن و رفع افسردگی، ژل رویال یا انگبین شاهانه برای رفع بی حوصلگی های پیش از قاعدگی  و گرده گل  برای رفع کم حافظگی ناشی از افسردگی، مورد استفاده قرار می گرفته اند. در هر گرم ژل رویال، حدود یک میلیگرم استیل کولین یافت میشود؛ این ترکیب انتقال دهنده عصبی بوده و با اثرات شبه هورمونی در سیستم عصبی مرکزی و پیرامونی تأثیر میگذارد. مشخص شده است که ژل رویال با دارا بودن  10-HAD به عنوان مهمترین شاخص کیفی آن، موجب افزایش متابولیسم بدن شده و علایم سردی مغز و آلزایمر و همچنین افسردگی فصلی را کاهش میدهد.(2)
اجزای اصلی رویال ژلی عبارتند از (60 تا 70 درصد) آب، (9 تا 18 درصد) پروتئین ها،(7 تا 18 درصد) قندها و (3 تا 8 درصد) لیپیدها . رویال ژلی همچنین حاوی اجزای معدنی آهن، سدیم، کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، منگنز و مس، هشت اسید آمینه ضروری  والین ،  لوسین ،  ایزولوسین ،  تیروزین ،  متیونین ، فنیل آلانین ،  لیزین و  تریپتوفان ، ویتامین های A B کمپلکس، C و E، آنزیم ها، هورمون ها، پلی فنول ها، نوکلئوتیدها و ترکیبات هتروسیکلیک می باشد. (3)
یکی از ترکیبات منحصر به فرد در ژل رویال، اسید 10- هیدروکسی ترانس2-دکانوئیک (10-HAD)، یک اسید چرب غیر فعال است. به دلیل اینکه این ترکیب 10-HAD یک اسید کوچک مولکول است ، می تواند از سد خونی مغزی عبور کند. نشان داده شده که  10-HAD اثرات فاکتور نوروتروفیک مشتق شده از مغز(BDNF) را تقلید و احتمالا نوروژنز در مغز بالغ را تحریک می کند.(4)
در منابع معتبر گزارش شده است که  10-HAD به علت خاصیت ضد توموری، مهار آنژیوژنز و فعالیت های ایمونوژنیک، به طور بالقوه عملکرد های دارویی دارد. سایتوکینهای التهابی مانند TNF-ɑ , IL-1ß, L-8, TGF-ß ممكن است موجب بیماری های التهابی شود. 10-HAD از تولید این سایتوکینهای التهابی جلوگیری و در نهایت سبب کاهش التهاب در بیماران MS می شود.(5)
مقالات متعددی از خواص بی نهایت ژل رویال به چاپ رسیده است، این تحقیقات نشان می دهد که ژل رویال با داشتن انواع ترکیبات آلی و معدنی در بیماری های بسیاری درمان کننده بوده و برای تقویت حافظه، تقویت قوای جنسی، تقویت عمومی بدن، کمک به درمان ناباروری در مردان و زنان و نیز کمک به گرم شدن طبع بسیار اثر بخش می باشد.