کپسول

بوعلی دارو

کپسول سعفه

کپسول سعفه بوعلی دارو (اطریفل شاهتره)

30 کپسول 770 ميلي گرم

ترکیبات

هليله زرد، هليله كابلى، هليله سياه، صبر سقوطرى، سقمونيا، شاهتره

نحوه مصرف

بعد از هر وعده غذایی دو عدد کپسول با آب میل شود. حداکثر میزان مصرف 15 روز می باشد.

موارد مصرف

نافع برای جرب (گری همراه با بثورات ریز و خارش) و قوبا (خشونت همراه با خارش در ظاهر جلد پوست) و حکه (خارش فاقد بثور) و سعفه (جوش های سر و صورت که در رویشگاه مو به هم رسد)

شرایط نگهداری

دور از نور و رطوبت و در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

نکات قابل توصیه

مصرف این فرآورده ممکن است سبب ایجاد لینت یا اسهال شود. در صورت ایجاد اسهال شدید دارو را قطع کنید.
مصرف این فرآورده در دوران بارداری و شیردهی و افراد مبتلا به زخم و التهاب گوارشی ممنوع می باشد.
به علت ایجاد رسوب گزینشی داروها در روده، بهتراست با فاصله 2 ساعته از سایر داروها مصرف شود. به علت تداخل دارویی با گلیکوزیدهای قلبی مثل دیگوکسین، مدرها و استروئیدهای خوراکی، بهتر است هم زمان استفاده نشوند.
به دلیل احتمال افزایش جریان خونریزی قاعدگی ، در این دوران با احتیاط مصرف شود.
از دسترس اطفال دور نگهدارید.

آکنه یا جوش یک اختلال پوستی است که معمولا در سنین نوجوانی شروع و تا اخر جوانی ادامه می یابد. این بیماری از شایعترین مشکلات پوستی است که ضایعات آن اغلب در صورت ، قسمت فوقانی پشت و سینه که دارای واحدهای پیلوسباسه بیشتری هستند ایجاد می شود. آکنه و جوش و بیماریهای پوستی، فشار روانی زیادی به بیمار وارد کرده و سالیانه هزینه های زیادی به بخشهای مراقبتهای پوستی تحمیل می کنند1. طب سنتی در درمان بیماریهای پوستی علاوه بر استعمال داورهای موضعی، تاکید زیادی بر مصرف داروهای خوراکی و اصلاح مزاج دارد. وضعیت پوست نشان دهنده وضعیت سوخت و ساز و وضعیت مزاج فرد می باشد. در طب سنتی گیاهان زیادی وجود دارد که در درمان بیماریهای پوستی بسیار اثر بخش بوده و اثر خود را از طریق اصلاح مزاج اعمال می کند. کپسول سعفه (اطریفل شاهتره) از داروهای بسیار کلیدی در طب سنتی می باشد که با خارج کردن خلط صفرا و سودای اضافی و غیر طبیعی از بدن سبب ایجاد طراوت و شادابی در پوست شده و بسیاری از مشکلات پوستی مانند جوش ، خارش، اگزما و … را از بین می برد.این کپسول حاوی هلیله های زرد، سیاه و کابلی و همچنین صبر زرد، سقمونیا و شاهتره می باشد که این اجزا کنار هم در پاکسازی بدن بسیار مفید هستند. در یک کارآزمایی بالینی دوسوکور که اثر عصاره هیدروالکلی شاهتره بر روی شدت اگزما و وسعت آن بررسی گردید ، بیماران به دو گروه شاهد و آزمودنی تقسیم شدند و مدت 4 هفته تحت درمان قرار گرفتند. بررسی شاخص اندازه گیری اگزما و شدت آن نشان داد که تفاوت معنی داری در بین دو گروه وجود دارد و بدین ترتیب اثر بخشی شاهتره در بیماری اگزما اثبات می شود2. هلیله ها و سقمونیا و صبر زرد نیز مسهل اخلاط بوده و بدن را از اخلاط فاسده پاکسازی می کنند.